Aktualitāte

Visā Latvijā uzsākta sociālā kampaņa “Vide. Skola. Kopiena”


2025-09-08

Kampana_bilde.jpg

Šodien visā Latvijas pilsētvidē un digitālajos medijos ir uzsākta sociālā kampaņa “Vide. Skola. Kopiena”, kas ir daļa no Valsts izglītības attīstības aģentūras (VIAA) īstenotā projekta “Skola – kopienā”.

Kampaņas mērķis ir veicināt izpratni par vecāku, skolas, pašvaldības un sabiedrības nozīmi bērnu labbūtības un motivācijas stiprināšanā, lai mazinātu sociālās atstumtības un priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas risku. Trauslā vidē rodas plaisas – tā var saplīst ne tikai viedierīces ekrāns, bet arī bērnu un jauniešu motivācija. Tieši mēs pieaugušie varam pamanīt savus bērnus, lai nav par vēlu. “Skola – kopienā” projekts balstās uz pārliecību, ka būtiski jāstiprina izpratne par vecāku, skolas, pašvaldības un sabiedrības ietekmi un nozīmīgumu ikviena bērna labbūtības un motivācijas turpināt mācības, veicināšanā. Tādēļ īpaši svarīga ir droša un iekļaujoša izglītības vide, kurā ikviens bērns tiek pamanīts, cienīts un atbalstīts neatkarīgi no viņa sociālajiem vai individuālajiem apstākļiem.

Kampaņas ietvaros: Rīgā un reģionos redzamas animētas vides reklāmas digitālajos ekrānos un sabiedriskā transporta pieturvietās, sociālajos tīklos izvietotas statiskās un video reklāmas, Latvijas medijos publicēti izglītības un psiholoģijas ekspertu viedokļi par bērnu un jauniešu labbūtības stiprināšanu. Kampaņas galvenais vēstījums – katram bērnam ir nepieciešams sabiedrības atbalsts, lai noticētu saviem spēkiem un turpinātu izglītību.

Sākoties jaunajam mācību gadam, ikviens skolēns uzsāk ceļu, kurā svarīgs ir ne tikai zināšanu apguves process, bet arī sajūta, ka viņu pamana un atbalsta. Novēlam, lai Latvijas bērniem un jauniešiem šis gads ir piepildīts ar zinātkāri, drosmi un pārliecību par saviem spēkiem. Lai skolas solā ikvienam izdodas sajust prieku par mācīšanos, draudzību un kopā būšanu, kas palīdzēs veidot stipru un saliedētu sabiedrību nākotnē.


Pasākumi tiek organizēti Eiropas Sociālā fonda Plus projekta Nr. 4.2.3.1/1/24/I/001 “Skola – kopienā” ietvaros.

© 2025, VIAA